Districtstoernooi Zaalvoetbal 2023

Afgelopen 7 januari is het districtstoernooi gespeeld voor zowel Zuid 1 als Zuid 2. Omdat beide districten niet genoeg teams bij elkaar konden krijgen voor een toernooi, is er een combinatie gemaakt. Mede dankzij de inspanning van onze vereniging COVS Helmond eo.

Na 2 jaar werd afwezigheid door Corona, werd het toernooi gehouden onder auspiciën van de nieuwe scheidsrechtersvereniging Brabant-Zuidoost. Dit is een fusie van de oude verenigingen Valkenswaard met Eindhoven. Het toernooi werd gehouden in een prachtige accommodatie in Bladel: X-sports.

Er hadden zich 8 teams aangemeld, in 2 poules: Poule A: Brabant-Zuidoost; Helmond eo; Den Bosch en Weert/De Mijnstreek. In poule B: Tilburg; Venlo; Boxmeer/Cuijk en Zeeuws-Vlaanderen.

Onze 1e poulewedstrijd spelen we tegen de nieuwe vereniging Brabant-Zuidoost. We komen met 0-1 achter door een onhoudbaar schot vanuit een voorzet. Als bij een uitval Enico de ruimte trekt kan Wouter doorgaan en maakt de 1-1. Het wordt toch nog billenknijpen, maar Stèfan staat met 2 mooie redding zijn mannetje. De wedstrijd eindigt in een gelijke stand.

De 2e wedstrijd spelen we tegen Den Bosch. We zijn wel het betere team, doch scoren niet. Er wordt gewisseld zodat iedereen zoveel als mogelijk aan de beurt komt. Net voor tijd krijgt Mo het op zijn heupen. Hij komt alleen voor de keeper te staan, met een prachtige schijnbeweging stuurt hij de keeper het bos in en lift de bal over hem heen: 1-0.

De 3e wedstrijd is tegen de combinatie Weert/De Mijnstreek. Al snel neemt deze tegenstander de leiding uit een vrije trap na een onnodige overtreding. Ook in deze wedstrijd zijn we de betere ploeg en gaan op zoek naar de gelijkmaker. Die komt er ook als Wouter goed wegdraait en de 1-1 binnenschiet. We gaan vol voor de overwinning, doch 2 schoten van Mo worden vakkundig door de keeper tegengehouden. Het blijft helaas 1-1, en we worden 2e in de poule.

We spelen onze volgende wedstrijd in de kruisfinales tegen de winnaar van de andere poule: Venlo. Dit team heeft alle wedstrijden gewonnen en had een doelsaldo van 12-0!! Toch komen we snel op voorsprong: in de 1e minuut incasseert keeper Koen zijn 1e tegendoelpunt van het toernooi. Een voorzet van Wouter wordt vakkundig afgerond door Daan: 1-0. Helaas is deze voorsprong van korte duur, want spits Geert maakt in de 2e minuut alweer gelijk. Door slordig balverlies in de achterhoede wordt het 1-2. We gaan op zoek naar de gelijkmaker, Erik speelt Daan vrij, doch daar wordt niet uit gescoord. Helaas is het net voor tijd aan de andere kant raak en we verliezen terecht met 1-3.

We spelen de volgende wedstrijd tegen Zeeuws-Vlaanderen, die hun wedstrijd tegen Weert/De Mijnstreek verliezen na strafschoppen. In de 5e minuut komen we achter na slecht uitverdedigen. Toch maar weer op zoek naar de gelijkmaker. Na een paar kansen voor Daan wordt het uit een counter zelfs 0-2. De pijp is leeg bij veel spelers maar we maken toch nog de 1-2 en worden 4 e in dit toernooi.

Venlo wint het toernooi door in de finale Weert/De Mijnstreek te kloppen met 3-1. Zij waren duidelijk het sterkste team in dit toernooi. Hierbij wil ik alle teamleden bedanken voor hun inzet en dat we er ook een gezellige dag van hebben gemaakt. Rest mij nog de organisatie te bedanken voor deze geslaagde dag. Het was perfect georganiseerd.

Gehurkt vlnr: Enrico, Albert, Stèfan, Daan.
Staand: Mo, Eric, Wouter, Bram, Lars, Hans.