Zeven geslaagden bij pupillen scheidsrechters cursus

Onlangs is Scheidsrechtersvereniging Helmond eo gestart met een cursus om jongens en/of meisjes op te leiden tot pupillen scheidsrechter. De bedoeling is dat deze aspirant scheidsrechters wedstrijden gaan leiden van de J0-11 en de J0-12. Deze wedstrijden worden gespeeld op een half veld en er gelden wat andere spelregels dan op een groot veld. De cursus bestaat uit 1 avond theorie, gegeven door leden van Scheidsrechtersvereniging Helmond eo. Verder is er nog een praktijkgedeelte wat bestaat uit het fluiten van enkele stagewedstrijden. Gedurende deze wedstrijden worden de cursisten begeleid door ervaren begeleiders uit het scheidsrechterskorps. Afgelopen zaterdag was de afsluitende dag bij Blauw Geel ’38. Daar reikte de voorzitter van Scheidsrechtersvereniging Helmond e.o. Stèfan Verbakel de certificaten uit aan 3 cursisten van Blauw Geel ’38: Diem, Kevin en Lars. En aan 4 cursisten van RKVV Erp: Freek, Finn, Jesse en Job. Mochten andere clubs in de regio interesse hebben om ook een dergelijke opleiding te starten, dan kan U meer informatie opvragen via voorzitter@sv-helmond.nl .