Helmond / Venlo verliest finale NK veldvoetbal 2017 door strafschoppen

De finale van het NK veldvoetbal voor 7-tallen werd evenals vorig jaar ook deze keer beslist door strafschoppen. De reguliere finale tussen Helmond / Venlo en Boxmeer / Cuijk eindigde in 2-2. Onze mannen kwamen op een verdiende 2-0 voorsprong door doelpunten Marco en Maarten. Hierna werden nog verschillende kansen niet benut om de voorsprong uit te breiden, waardoor Boxmeer Cuijk moed bleef houden op de aansluitingstreffer welke 6 minuten voor tijd viel. 2 minuten later viel de zelfs de gelijkmaker. Hierna moesten strafschoppen de beslissing brengen. Nadat elk team 2 van de 3 strafschoppen had benut bracht de 4e strafschop de beslissing. Deze werd door Boxmeer Cuijk benut en door Helmond Venlo gemist.

In onze poule eindigde Helmond / Venlo als eerste. Tegen onze eerste tegenstander, Amsterdam werd niet gescoord, de wedstrijd eindigde in 0-0. Onze 2e wedstrijd was tegen Groningen, welke door doelpunten van Paul en Robin met 2-0 werd gewonnen. De 3e wedstrijd was tegen Drachten, deze werd met 3-0 gewonnen door doelpunten van Yvo en 2 keer door Marco. De 4e wedstrijd was tegen Haarlem. Ook deze wedstrijd werd door ons gewonnen met 4-1. De doelpuntenmakers waren Yvo, Marco, Mark en Maarten.

In de kwartfinale moesten we aantreden tegen Deventer. Deze wedstrijd werd met 3-0 gewonnen, door een doelpunt van Paul en 2 doelpunten van Yvo.

In de halve finale moesten we aantreden tegen Zeeuws Vlaanderen. Ook deze wedstrijd werd door ons met 3-0 gewonnen door doelpunten van Marco, Maarten en Yvo. In deze wedstrijd moest onze keeper nog een schitterende redding verrichten op een eigen doelpunt van Eric te voorkomen.

Zoals reeds aangegeven werd het resultaat van de finale voor Helmond / Venlo een teleurstelling. Door middel van strafschoppen verloren we met 3-2. De enige smet op deze wedstrijd was een rode kaart voor een speler van Boxmeer /Cuijk.

Al met al kunnen we terugkijken op een mooie en zonnige toernooidag georganiseerd door de COVS Rotterdam.