Verslag zaalvoetbaltoernooi

Scheidsrechtersvereniging Helmond EO valt in de prijzen.

Ja, je leest het goed, prijzen. Niet alleen de 2e prijs in de zaal competitie, maar ook de Fair-play ging mee naar Helmond. De teamleiding ontving uit handen van Jo Oppers deze mooie trofee.

Op zondag middag 14 januari 2018 werd er in de Raaijhal in Overloon het zaalvoetbal toernooi District Zuid II gespeeld. De goede organisatie was in handen van COVS Boxmeer/Cuijk.

Doordat er maar 5 teams hadden toegezegd om mee te doen begon het toernooi pas na de middag. Het voordeel van weinig teams is dat er lekker veel en lang gevoetbald kan worden. 4 wedstrijden van 20 minuten, zonder rust, is voor velen goed te doen. Helaas hadden we natuurlijk wel weer te maken met mensen die hun team in de steek laten, maar met 1 keeper (Joris) en 5 veldspelers (Bjorn, Enrico, Islam, Maarten en Wouter) kwam iedereen veel aan de bal. Gelukkig geen blessures, dus lekker door wisselen is dan prettig. De 1e wedstrijd direct tegen een van de organiserende ploegen: Boxmeer/Cuijk I. We beginnen goed en staan binnen de minuut op voorsprong door een hakje van Maarten. Dat geeft vleugels en na korte tijd staan we zelfs met 4-0 voor, door doelpunten van Bjorn, Maarten en Wouter. Maar we zijn nog geen echt team en voetballen nog niet samen. De bekende deksel komt op de neus en het wordt binnen 3 minuten 4-3. Daarna maakt Islam nog 5-3, maar uiteindelijk geven we door slecht verdedigen toch nog de voorsprong weg: uitslag 5-5.

De 2e wedstrijd gaat tegen onze voetbalvrienden uit Venlo. In het verleden gingen we als elftal samen naar veldtoernooien, met als resultaat een gewonnen NK in 2016. Het team uit Venlo kent geen geheimen voor onze technische staf. Die weten als geen ander dat die goede voetballers in hun team hebben.  Het gaat mooi en sportief gelijk op. Na 17 minuten is het nog steeds 0-0. Als ik net hardop uitspreek dat de 1e goal de winnaar zal opleveren is het raak. Venlo scoort en in de resterende tijd nogmaals: we verliezen met 0-2. De 3e wedstrijd spelen we tegen Boxmeer/Cuijk II. We gaan steeds beter samenspelen en dit resulteert in een 3-0 voorsprong alvorens we er eentje tegen krijgen. Een enorme poeier vliegt in de kruising en keeper Joris is kansloos. De doelpunten worden gemaakt door 1x Maarten en 2x door Islam, beide laatste doelpunten zijn mooie uitgespeelde aanvallen met assists van Maarten. In de laatste en 4e wedstrijd wordt er gemakkelijk gewonnen van Weert. De uitslag wordt 9-2 met 3x Islam, 2x Maarten, 1x Bjorn en 3x Wouter. Vooral het 4e doelpunt is van grote klasse en zeker het mooiste van het toernooi. De bal gaat een groot aantal keren via 1x raken over 6 schijven naar Wouter, die kan intikken. We zijn nu afhankelijk van onze Venlose vrienden. De winnaar van de wedstrijd Boxmeer/Cuijk I tegen Venlo gaat toernooiwinnaar worden. Wint Venlo met grote cijfers, dan kunnen we nog 2e worden op doelsaldo. Venlo laat er geen twijfel over bestaan en wint de wedstrijd. Door een groot aantal overtredingen die niet door de beugel kunnen, volgen er kaarten en komt Boxmeer/Cuijk zelfs met 2 veldspelers te staan. Ze verliezen niet alleen hun hoofd doch ook met 6-0, net 1 doelpunt genoeg om de 2e  prijs aan Helmond overhandigen. Bedankt jongens!

Verder willen we hierbij de goede organisatie bedanken voor de leuke middag die we hadden in Overloon.

Groeten namens de teamleiding,
Hans van de Heuvel en Albert Oppers